Let op: Je hebt je nog niet voorgesteld op het forum: voordat je berichten kunt plaatsen is het noodzakelijk om je even voor te stellen. Je kunt je voorstellen dit board: Forum > Voorstellen.

Pas na het voorstellen kun je ook berichten plaatsen in de andere boards en op berichten reageren.

Auteur Topic: Te Koop: ABS Test Coupler  (gelezen 395 keer)

Offline Okki

• *
  • Zilver deelnemer
    • Arnoud
    • Boon
  • FJR: 2003 Galaxy Blue
Te Koop: ABS Test Coupler
« Gepost op: donderdag, 23 mei 2019, 00:15:15 »
Te koop: ABS Test Coupler

Hiermee kan je de ABS pomp testen, handig als je remvloeistof vervangt om ook de vloeistof in de pomp te verversen/door te spoelen. We weten intussen wel hoe belangrijk het is om ook de vloeistof in de pomp te verversen.
Het is niets meer dan een plugje en een draadje dat past op de ABS test plug (in de buurt van je accu) waarmee je de juiste 2 polen even kort sluit.
Welke procedure je moet doorlopen om de pompen aan het werk te krijgen staat in de service manual.

Yamaha vroeg voorheen ca 25 euro voor dit simpel dingetje, veel te duur, velen hebben dus zelf iets in elkaar geflanst om die 2 polen kort te sluiten, heb ik ook gedaan. Maar nu kwam ik toevallig dat specifieke plugje tegen voor weinig, ze kwamen alleen per 5 stuks dus ik heb er 4 te koop.

Bij de originele van Yamaha zitten nog 2 extra losse draadjes op de andere 2 polen, waarom? Geen idee, als iemand dat weet dan hoor ik dat graag.

6 euro per stuk inclusief verzendkosten.
Gaat gewoon in een envelop met postzegel.

Groetjes,
Arnoud

De coupler die ik heb gemaakt:

* ABS test coupler.jpg
(182.7 kB, 1200x900)
(bekeken 362 keer)

De originele van Yamaha:

* 90890-03149.jpg
(11.84 kB, 600x600)
(bekeken 359 keer)
« Laatst bewerkt op: donderdag, 23 mei 2019, 00:44:40 door Okki »

Offline Okki

• *
  • Zilver deelnemer
    • Arnoud
    • Boon
Re: Te Koop: ABS Test Coupler
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag, 24 mei 2019, 00:41:53 »
ze zijn alle 4 verkocht, maar ik heb al meer aanvragen gehad dus ik overweeg om nog een zak van die pluggen te kopen, misschien zelfs een grotere zak.  ;D

Ik ga morgen ff naar de Eifel en zal zondag eens bekijken of ik er meer ga bestellen.
Dus indien je ook belangstelling hebt voor deze ABS test coupler, stuur me dan even een PBĀ“tje.

Groetjes
Arnoud

(gelieve dus nog geen slotje, thanks)

Offline Okki

• *
  • Zilver deelnemer
    • Arnoud
    • Boon
Re: Te Koop: ABS Test Coupler
« Reactie #2 Gepost op: zondag, 26 mei 2019, 12:57:03 »
Ik heb zojuist meer van deze connectoren besteld, als het goed is zijn ze in 3 weken wel binnen.
groetjes,
arnoud